Klein kind

Racefiets deel 2. Eigenlijk zou dat de titel moeten zijn van dit stukje. De geleende racefiets fietste prima. Maar, nogmaals, de Huez op gaat niet lukken. Als eerste had ik het idee om een nieuwe tandwielcassette op de fiets te monteren. Na overleg met de fietsenmaker stap ik al snel van dit idee af. Naast een nieuw setje tandwielen moet ook derailleur en mogelijk shiffters vervanger worden. CF-671300-47-671300-62_1Al met al een dusdanig dure grap dat het niet leuk meer is.  Gedachten als, dan moet ik die of die maar eens gaan polsen, gaan door me heen. Maar de fietsenmaker heeft een ander idee. “Ik heb hier een overjarig model staan, die kan je voor een mooi prijsje meenemen” Als je ‘m dan in de zomer na Alpe d’HuZes weer verkoopt, verlies je er niet zo veel op”. Dat klinkt goed!
We praten er nog even over. Het is winter dus heel snel wordt een racefiets niet verkocht. Ik bedank hem voor het idee en geef aan dat ik dit thuis wil overleggen.

Zo gezegd zo gedaan. Toch bel ik een familielid, en ja van hem mag ik zijn fiets wel lenen. Mooi, 2 opties. Ik laat er een paar nachtjes overheen gaan. Voel me zeer bezwaard om een fiets van een ander mee op reis te nemen, niet alleen die ene dag, maar ook bijvoorbeeld op hoogte stage. Een afspraak met mijn broer is hiervoor al gemaakt. Mijn gedachten bespreek ik met mijn vrouw. En nog eens en een dag later kom ik er weer op terug. “je bent ook net een klein kind!” bos bloemenkrijg ik op een gegeven moment naar mijn hoofd. Tja …verdient… want ik ben aan het zeuren, besef ik me.

Maar wat moet ik dan? Het gevoel om met een geleende racefiets de berg op te gaan zint me niet. Uiteindelijk wordt de knop doorgehakt….. Door mijn vrouw. “Ga hem nu maar halen!” Gelukkig, ze snapt me!  “maar dat kost je wel een grote bos bloemen!”  Nou dat is geen probleem!

ps, vergeet u niet mij te sponsoren? ga naar http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/steun-deelnemer?ri=1093

Dit bericht werd geplaatst in Trainen, Voorbereiden en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

