Herstellen

GIPSEindelijk! Het gips is er af! dat waren 4 hele lange weken voor mij. Afgelopen weekend begon de buitenkant van m’n voet zeer te doen. Terwijl de breuk aan de binnenkant zit/zat. Maandagochtend even gebeld, ik mocht gelijk komen. De conclusie was snel getrokken. Gips er af. Ja er begon inderdaad een schuurplekje te ontstaan. Ik was er op tijd bij. Heel normaal, gips wordt wijder. En tot mijn opluchting geen nieuw gips (had ik stilletjes ook gehoopt). Wel een rekverband en advies harde zool schoenen/bergwandelschoen te gebruiken. Op geleide van pijn gebruik opbouwen. 

Hele dagen binnen zitten is niets voor mij. Vandaar dat mijn voorkeur altijd al naar buiten sporten gaat. En nu herstellen. Weer terug werken naar het niveau van waar ik eind december was. Maar de dagen zijn nog steeds “kort”. Dat wordt behelpen. En direct gaan hardlopen wordt me afgeraden. Hoe ga ik dat oplossen? De woensdagmiddag kan ik wielrennen en in het weekend mountainbiken. Eerst maar eens beginnen met een rustige rit. Niet zo lang als dat ik eind december gewoon was. Opbouwen…

Dus vandaag (dinsdag) eerder naar huis. Voordeel van wielrennen/mountainbiken is dat deze harde schoenen hebben. Mijn vrouw kijkt nog ietwat zorgelijk. “Komt wel goed” zeg ik. Snel kleding wisselen en schoenen aan. Het is zeker nog gevoelig. Maar als de schoen eenmaal zit, wil het wel. Zelfs lopen op de mtb schoenen gaat beter dan “gewone”. Op de fiets en rustig vertrekken. Drukpunt van de breuk zit op de plek waar de schoen op het pedaal staat, dat merk ik wel. Het is gevoelig, dus tandje terug en rustig rijden.  Na een kilometer of 3 a 4 begint de pijn af te nemen. Ik voel me bevrijd! heerlijk weer op de fiets. En zo rij ik een rondje van een uur, neem wat kleine  heuveltjes maar doe verder “rustig”.

Het voelt goed. blij en fris kom ik thuis! Opgeven is geen optie. 6 keer Alp d’HuZes… Ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in!

psstt vergeet je me niet te sponsoren! 

Dit bericht werd geplaatst in herstellen, Trainen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Herstellen

  1. Rob Kuijpers zegt:

    Gewoon de hele dag die MTB schoenen aan… 🙂 Rustig opbouwen en dan komt het in juni helemaal goed!

    Like

Geef een reactie

