Rookworst, lekkere rookworst!

360x1000x0_rookworst-3He wat? Rookworst, wat heeft dat nu weer te maken met Alpe d’HuZes of kanker? Het is winter en dan is een rookworst wel een lekkernij bij de stamppot. In mijn kennissen kring heb ik iemand die deze professioneel maakt. Hij staat goed bekend. Over smaak wil ik niet gaan twisten, maar ze zijn lekker! Hij is graag bereid om me te helpen een rookworstenactie op te zetten. Tegen productieprijs mogen we bij hem rookworsten afnemen. Met een goede marge er op kunnen we dan leuk winst maken. Dat klinkt goed!

Voor het goede doel moet er geld opgehaald worden, veel geld! sponsoring via de aanmeldsite druppelen gestaag binnen. Grote bedragen en kleine bedragen, alles is uiteraard welkom. Maar om het bedrag een stimulans te geven heb ik een rookworsten actie gehouden. Eind januari zijn een paar collega’s en ik gestart met de verkoop bij ons op de kantoren. Je kon de worsten bij ons bestellen en levering zou 16 februari geschieden. Leuke en positieve reacties als gevolg. Daarnaast ook spontaan directe sponsoring, sommige mensen steunen mijn doel van harte! Ik ben ze er uiteraard (en iedere andere sponsor) hartelijk dankbaar voor. Want samen vechten tegen kanker, het is me al deze moeite meer dan waard!

De bestellingen druppelden binnen. veelal zegt men gelijk ook extra geld toe, voor het goede doel! En uiteindelijk sluit de inschrijving rond 8 februari. De balans wordt opgemaakt. Ruim 340 worsten zijn er verkocht. Er is een erg leuk bedrag opgehaald!

16 februari werden de worsten uit gedeeld. En hoe goed je je ook voorbereid, uiteraard gaat het niet vlekkeloos met uitdelen. Vooraf vraag je om cash en gepast, achteraf vragen veel mensen of ze ’t mogen overmaken. Geen probleem natuurlijk. We leren veel. Ook dat er, ondanks een herinneringsmail enkele mensen onverwacht afwezig zijn. Het hoort er allemaal bij.

ps, actie gemist? geen zorg, sponsoren kan nog altijd: http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/steun-deelnemer?ri=1093

En mocht u het zich afvragen: Elke euro die u geeft, gaat naar het goede doel: onderzoek naar kanker. Alle kosten die ik dus maak om straks 6 keer de berg te beklimmen, komen uit mijn eigen zak. Dit maakt onderdeel uit van het antistrijkstokbeleid van de stichting.

Dit bericht werd geplaatst in Sponsoring en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

