Elk nadeel heeft z’n voordeel

Het 307_mz4ty8hx3wregende vandaag…. erg veel en lang. En de maandagavond leent zich de laatste weken zo lekker voor trainen op de posbank. Samen met wat teamgenoten. Maar met al die regen? En nog maar een paar dagen voordat we richting de Alpe d’HuZes vertrekken? Een collega die al een aantal keer mee heeft gedaan zei tegen me: “Je moet net voor je wil gaan pieken ook je rust nemen”

Ik heb zijn advies ter harte genomen. Dat is het mooie aan wielrennen. Je hebt de vrijheid. En het nadeel van niet fietsen gaf ineens 2 voordelen: rust en tijd. Tijd om de reis te gaan voorbereiden. Lijstje nalopen, wat neem ik mee. Wat heb ik nog nodig. Hoe ga ik rijden. ruim 1100 kilometer rijden in je uppie is me te saai. Een teamgenoot haal ik op.We rijden samen, heerlijk!

De laatste loodjes voordat het zo ver is. Via internet zoek ik veel uit. Zo ook hoe ik nog de dagen voor de grote dag (2 juni) wat kan trainen. De Glandon, de Croix-de-fer, de Galibier. Le Telegraphe.. via de site klimtijd.nl bekijk ik de profielen van deze bergen. Ze liggen in de buurt. Ik bespreek het met de team-captain. Ik heb enorm zin in het avontuur!

De fiets heeft nog een laatste checkup gehad. Alle speciale sportvoeding is binnen. Ik schaf op het laatste moment nog wat extra spullen aan zoals verlichting (we gaan om 03.30 naar beneden!), extra banden, remblokjes… Het evenement wordt voor de 11e keer gehouden, veel is er al bekend, dus voorbereiden wordt zo wel erg makkelijk.

De laatste loodjes, zo schiet ik de afgelopen dagen nog wat mensen aan. Denk je nog aan wat doneren? Later wil ik dat m’n kinderen kunnen zeggen: “Kanker,daar ging je vroeger dood aan” Het klinkt als een droom, maar ik weet, die droom wordt langzaam maar zeker werkelijkheid. Het kost veel moeite, het kost veel geld…. maar die droom gaat uitkomen. Ik draag mijn steentje bij: jij ook? (je kan me nog steeds sponsoren!: http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/henkbinnendijk )

ps: wil je me “volgen” die dag? download dan de Alpe d’HuZes 2016 app

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

